Patch to Patch Heleni

Patch to Patch Heleni

zaterdag 7 april 2012

mijn eerste 'grote' quilt......














Een paar dagen geleden vertelde Ingrid (Goof)(klik) over haar eerste gemaakte quilt.
Ook al zo'n leuk item.

Ik heb eens even in mijn blogarchief gekeken maar mijn eerste grote quilt staat er nog helemaal niet in. Dat wordt toch tijd.....



















1990,
Omdat ze wisten dat ik heel graag handwerkte, hebben een stel vriendinnen mij mee 'gesleept' naar een workshop(je) patchwork en quilten. We hebben een eiermandje...... en een kussen gemaakt.

Ppfff, moest DIT nou quilten voorstellen? Onder ons gezegd en gezwegen, ik vond er geen do....aan. Zij hoefden mij niet meer mee te vragen voor een volgende cursus. Dat hebben ze tóch gedaan en ik dacht, nouja vooruit, je word er niet dommer van, en we gingen een sampler maken. Je raad 't al, ik was verkocht en raakte helemaal in de ban van patchwork...














Voor het eerst zo'n kompas, ik geef 't je te doen. Wat een priegelwerk. Laat ik nou graag priegelen....
Wat nou zo leuk is, de blokken zijn 30 x 30 cm. Hoezo priegelen, haha














Zie je dat ik de randen niet eens gequilt heb? Ik hou niet van teveel quilten, ik word er zo lui van en gaperig.......














Een leuk achterkantje gekocht bij een gordijnenwinkel......
Wat was ik gelukkig met mijn eerste zelfgemaakte grote quilt. En nog, want ik heb 'm regelmatig op ons bed liggen.

10 opmerkingen:

  1. Wat een PRACHTexemplaar! Heel erg mooi. Die zou ik ook wel op mijn bed willen leggen hoor! Veel plezier nog met onze fantastische hobby en verslaving

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind hem prachtig, maar ja ben gek op die kleuren en die achterkant is ook beeldschoon en laat ik nou ook niet van zoveel quilten houden! Fijne Paasdagen
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wahnsinn!!!
    Super schön ist der Quilt.
    Liebe Grüße Grit

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie quilt, samplers zijn gewoon erg leuk om te maken. Mijn eerste is ook niet in de randen gequilt ;)).

    Fijne Paasdagen!
    Groeten Miny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hij is geweldig mooi en wat knap dat je deze als eerste quilt hebt gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een hele mooie eerste quilt Heleni.
    Fijn weekend, quilt groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie eerste quilt zeg!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hij is ook heel erg mooi geworden. Echt een om trots op te zijn en helemaal als dit je eerst is. Knap hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig,

    Zalig Pasen

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Heleni,

    Wat maak je prachtige dingen! Ik ben van plan binnenkort te gaan beginnen met quilten. Ben hier en daar wat aan het snuffelen op internet hoe ik zoiets moet maken, want ik ben een leek. En met leek bedoel ik ook echt leek. Ik heb nooit geleerd om te naaien, te haken of te breien. Wel heb ik een jaar of 6 geleden een naaimachine gekocht die dus als nieuw op zolder staat. Maar binnenkort wil ik hem toch echt gebruiken! Ik heb er zin in! Nu maar hopen dat het geen flop wordt (-;

    Groetjes Kirsten

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails