Patch to Patch Heleni

Patch to Patch Heleni

zondag 5 oktober 2014

Een lang blog.......

 Ik ga maar niet 'zeuren' over, dat het al zo lang geleden is 
dat ik een blogje geschreven heb.....
Alles heeft een reden, toch!?

De laatste week ben ik eens in mijn mand gedoken om de ufo 
situatie te bekijken. 
Tsjongejonge, zonde om van al dat moois nog geen affo's
gemaakt te hebben.


Dus huppekee, machine op tafel en gaan!
Ben ik net goed en wel bezig, brak de draad elke keer en 
werden er steken overgeslagen.
Dus, machine in de koffer gepakt en naar de dokter
gebracht. Ze had ook wel een beurtje nodig, volgens de machinedokter.


Meteen dit kleine dondertje maar meegenomen, want ze had ons
al drie keer in het donker gezet......

Kortsluiting, levensgevaarlijk volgens de dokter, omdat ze van ijzer is.
ALTIJD geaard gebruiken, zei hij nog.
Dus meisjes met zo'n geweldig machientje, wees gewaarschuwd!

Ze zijn allebei herboren weer terug en kunnen weer lekker
op tafel dansen. Ik dwaal helemaal af.......


Ik was al wel begonnen met handquilten van The English Basket
maar heb haar toch maar met de borduurmachine afgemaakt.
Het duurt me anders veel te lang en mijn handen
protesteren steeds meer.
De lichte randen zijn gemeanderd.
(foto's zijn overdag en 's avonds gemaakt, vandaar het kleurverschil)



Nu nog een afwerkbies er omheen en klaar is kees.
Ik ben er geweldig blij mee.

Mijn hexagonnenquilt lag ook al zo lang te wachten. Ik geloof wel anderhalf jaar.....
Nou, dan is het echt de hoogste tijd, vind je niet?


Ook mooi geworden. Maarja, ze moest de wasmachine in......
Met al dat rood. Ik ben niet snel bang dat er iets mis gaat
maar deze keer vond ik het wel erg spannend.

De top is helemaal goed gegaan, maar de achterkant is wel een beetje rozig geworden,
oeps!
Op de foto kun je zien dat er een rozige zweem in zit,
terwijl de stof bijna wit was. De stippenranden zijn de boosdoeners
geweest.
Nouja, ik kan er mee leven.


Het is niet zo goed te zien, maar 
de lichte randen zijn gemeanderd en de rode in ruitvorm gestikt.


De hexen op de rand die je op het fotootje in de rechterkolom ziet,
vond ik toch niet zo'n goed idee...
Achja, je bedenkt soms iets....

De borduurmachine heeft haar diensten weer goed bewezen.


En dan nog de Jane Austen. Zij moet nog meer gequilt worden.
Bij nader inzien vind ik het te weinig.
Dat doe ik wel in een verloren uurtje. Nouja, verloren uurtje......

Ze moesten natuurlijk ook nog gelabeld worden.
Fluitje van een cent met mijn supersonische borduurmachine.
Ik heb keus uit heel veel verschillende labels en ze zijn allemaal even leuk.

En dan te bedenken dat ik op het punt heb gestaan, deze machine te verkopen..........




Deze moet er nog opgenaaid worden.


Deze zag je al eerder in dit blog. Het is alleen geen zeskantige.
Laat dit nou niet in het systeem zitten......


Regelmatig maak ik ze ook voor een heel lieve vriendin.
Zij heeft een prachtig quilt gemaakt als
herinnering aan haar overleden ouders.
Nee, ze blogt niet, jammer genoeg.


Last but not least, de mysterie van Di Ford.
De één na laatste rand zit er aan.
Dit is toch ook zo'n geweldig project om mee bezig
te zijn.

In november komt alweer de laatste opdracht en dan is het mysteriejaar
alweer voorbij.

Fijne week en tot de volgende keer.


23 opmerkingen:

  1. Ohhh Helena wat is dat toch allemaal geweldig mooi de allermooiste vindt ik de Austin die ga ik zekers maken al zou ik 85 zijn hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie quilts op je blog te zien Heleni en je geborduurde label is heel mooi!
    Groetjes Babette.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi hoi. Een tip als je quilts wilt wassen en bent bang dat de kleuren doorlopen. Ik gebruik colorcatchers. Kleurvang doekjes. Werkt petfect. Ik gebruik het ook voor de "gewone" was.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb ik weer genoten van je blog en de foto's. Tjeetje Heleni, dat zijn dan weer 3 affo 's en niet zo maar gewone quilts, nee bijzonder mooi quilts. Heerlijk wanneer je zo met je machines als hulpmiddel je dingen nog mooier kunt maken. Nog een fijne zondag en groetjes van Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een heerlijk kleurrijk blogje. Wat laat je mooie dingen zien. En prachtige etiketten.
    groeten
    marga

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig allemaal. Heb je al colour catchers geprobeerd tijdens wassen? zeker 6 toevoegen. Het schijnt te helpen. Ik word wel heel nieuwsgierig naar je borduurmachine. Prachtig resultaat in ieder geval.
    veel liefs,
    Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ze zijn allemaal even mooi en groot gelijk afmaken zodat ze kunnen worden gebruikt. Je borduurmachien prachtig en jaloersmakend:)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig allemaal en wat een fantastisch resultaat met zo een machine.
    Moet je het natuurlijk wel kunnen!
    Groetjes Sylvia.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een heel gezellig blogje met mooie foto's,

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat super mooi allemaal.
    Zo keurig en netjes allemaal. genaaid en geborduurd
    Ook jou kleurtjes zijn helemaal mijn smaak.
    Genoten van dit blogje
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wordt je nou ook onrustig nu je al dit moois afgemaakt hebt?
    of liggen er nog veel meer prachtige dingen die afgemaakt moeten worden?
    Leuk dat je weer eens een verhaal hebt geschreven. Ik vind FB wel leuk maar lang zo leuk niet als een blogje…
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat laat je ons toch een hoop moois zien Heleni!
    Alles is even schitterend gemaakt en van mooie stoffen die helemaal mijn smaak zijn.
    Lekker dat ze nu dan toch eindelijk uit de kast zijn gekomen.
    Die mooie labels zijn ook een plaatje.
    Nou niet zo lang meer wachten met bloggen hoor .... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik snap nu wel dat bij internet blijven hangen geen mooie quilts oplevert! Wat heb jij een productie en zo mooi! Toch hoop ik ook vaak een fotootje te zien van waar je nu mee bezig bent!
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Schittetend, doorgaan met weinig bloggen en vooral veel produceren; feestje om naar te kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hi, Heleni! Wonderful quilts and stitching - your work is beautiful!
    Missed your posts!
    Best wishes!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een prachtige werkstukken laat je zien, doorgaan met afmaken hoor, ze zijn echt de moeite waard. Vervelend dat je handen niet meer zo graag handquilten, maar je kunsten op de machine zijn echt prima, dat doe ik je niet na. En blijven bloggen hoor, dat is toch echt veel leuker als FB!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een prachtige resultaten laat je zien! Het is echt smullen. Licht er nog meer dat afgemaakt moet worden, of ben je er nu doorheen? De herfst is natuurlijk wel een heel lekker jaargetijde om weer eens lekker aan de gang te gaan, zeker nu het weer dan ook eindelijk een beetje minder wordt. Fijn dat we weer eens even mee mochten smullen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Leuk om weer een blogje te lezen van je Heleni. Wat een prachtige quilts laat je zien, een genot om naar te kijken!

    groetjes, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat mooi weer allemaal. Ik heb genoten van je verhaal en je fotos.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik zie nu pas dat je weer terug bent. Ben zelf ook nogal afwezig geweest. Wat laat je weer prachtige quilts zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat heb je prachtige quilts gemaakt. Ben zelf nog niet zo lang bezig, maar als ik die csn jouw zie daar kan ik alleen maar van dromen.

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails