Patch to Patch Heleni

Patch to Patch Heleni

zondag 27 augustus 2017

Jane, Cottage en Broderie Perse


 In mijn vorig blogje heb ik beloofd 
om foto's te laten zien van de

Jane Austen quilt

die ik voor een vriendin
(lees levenslange vriendin, echt waar)
heb gemaakt.


Ik hoef niet te vertellen hoe blij dat ze er mee is.


Met de machine gequilt...


...en goedgekeurd door Mr.Morris...

Voordat ze terug kwam van een lange vakantie,
lag de Jane kant en klaar op haar bed.

****************


Een poosje terug kreeg ik zo'n zin
in iets te maken met kartonnage.
Met potlood en papier en een ideetje wat
ik ergens heb gezien, aan de gang gegaan,
en dit is het resultaat. Leuk hè.


Kijk dat spinnetje dan....


Het is zo'n leuk werkje, dat ik er nog eentje maakte.
Alleen iets kleiner






Zeg nou zelf, ook een schatje toch!?
***************

Gisteren heb ik een workshop Broderie Perse verzorgd bij

 Henriette van Quilt At Home in Duiven klik...

Wat was het een geweldig leuke dag met 
heel enthousiaste, leergierige lieve meisjes.

Een beetje een warme dag om zo hard te moeten werken...
maar de juf had het ook behoorlijk warm...

De lunch die Henriette verzorgde, was zó verrukkelijk.
Wat een keukenprinses is zij zeg.
En dat doet ze allemaal maar "even"....

Weet je wat zo leuk was, ze had een heerlijke
taart gebakken, met de toepasselijke naam
Birne Hélène...
nou, daar is over nagedacht, of niet dan.
Henriette, je bent een kanjer, lief en zorgzaam.


Dit zijn de resultaten halverwege de dag. Nog niet klaar 
maar we hadden nog een paar uur....

Ik oktober mag ik op herhaling bij Quilt At Home.
Leuk toch!

Fijne week en tot de volgende keer

Heleni





21 opmerkingen:

  1. Joh wat een schattig huisje superrrr .Heerlijk weer een blogje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh...die huisjes van jou, zo mooi!!! Gezellig blogje Heleni, altijd leuk om even te lezen.
    Fijne week

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat spinnetje zit daar heel bescheiden een duizendpootje te zijn...hmm aan wie doet me dit denken?
    Practig allemaal Heleni, wat een tevreden gevoel moet dat zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Piep hey vlijtig bijtje
    Wat zal jouw vriendin heerlijk slapen onder zo een beauty!
    En de huisjes zijn ook super, had je een kartonnagepakket dan Heleni?

    Fijne zonnige dag
    Knuf

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk om zulke enthousiaste mensen om je heen te hebben die je mag lesgeven.
    En dan die prachtige quilt voor je vriendin, als dat geen heerlijk thuiskomen is!
    Die huisjes zijn echt beeldig, zou er zo willen gaan wonen. Ik zou dan het kleinste kiezen, lijkt me heel gezellig.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gezellig blogje met heel veel moois, en dat is zoals altijd genieten. Wat heb je een mooie "Jane" gemaakt voor je vriendin; dat zal voor haar een dierbsre quilt worden! En je huisjes zijn ook al zo lief, en zo mooi en gedetailleerd gemaakt!
    Groetjes van Ageeth.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige Jane Austen quilt! Wat een bijzonder cadeau.
    Ik kan mij voorstellen dat de workshop gezellig was. Ik heb ooit dezelfde workshop van jou gehad in Overloon bij Dorry. De techniek die ik toen van je geleerd heb, heb ik al veel toegepast. En de show-and-tell van jouw quilts, na de workshop, maakte het super!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat fijn Heleni dat je de blogdraad weer hebt opgepakt! Wat laat je veel moois zien! Ik ben helemaal weg van de Auntie Green quilt het kleurgebruik is zo prachtig! De huisjes zijn erg mooi gemaakt en dat spinnetje , zo leuk!, Fijn om een huisje af te wisselen met het quilten

    Groetjes Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat mooi allemaal! En wat knap dat quilten met de machine, ziet er prachtig uit. Daar zou ik ook eens iets handiger in moeten gaan worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooi quilt, zo knap op de machine quilten.
    Heb een mooie machine, maar ben er niet zo handig mee.
    Schattige huisjes gemaakt.
    Een fijne en gezellige workshop gegeven ook.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Very nice post, thank you :-)
    Beautiful quilt, and I love your houses!
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Your work is beautiful!! Thank you for sharing your gorgeous photos!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. شركة المثالية توفر علي ربة المنزل عناء التنظيف، والمواظبة علية بإستمرار، خصوصا وأن ربة المنزل الآن يكون عليها مهام كثيرة شاقة ولا يكون لديها مساحة من الوقت للقيام بمهام
    Uplay365
    VSCR888

    BeantwoordenVerwijderen
  14. I like these topics very much. I would like to see such topics daily, this post is very good indeed. There are people like you in the world who put forth their views. Thank you so much for posting such a great post.
    Modal Girls in Baga Beach
    Hostel girl gurugram
    Gurugram vip girl
    Gurugram party girls
    Gurgaon dateing girl
    Naughty Girl Gurugram
    Queen of Jhansi

    Nightlife Girls Working Hours

    BeantwoordenVerwijderen
  15. All the posts on one side and your post on one side, even after that, your post will look very lot of comment, see it all around, but it is nice to see your comment is very differents
    cheap Girls In Gurugram
    Modal Girls in Baga Beach
    Hostel Girl Gurugram
    Gurugram vip Girl
    Gurugram party Girls
    Gurgaon Dateing girl
    Naughty Girl Gurugram
    Real Photos Girls Gurugram

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Betturkey giriş adresine buradan ulaşabilirsiniz.
    betturkey giriş
    İU0VLB

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hello everyone, My name is Ortega and I am from Canada. I'm so excited reading your blog today after a long time here, I want to share my little life experience late with Dr K1 traditional herbal doctor who cured my breast cancer and also help me with a that bind me and my daughter together, After a long fighting with my daughter and I never knew that Dr K1 could have be that powerful until he helped my life.
    Dr K1 cures all kinds of diseases e.g' HIV,Herpes,Lupus,Cancer,HPV,Spiritual Consultations.

    Contact him now on drk1healingcentre@gmail.com / www.drk1healingcentre.wordpress.com.

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails