Patch to Patch Heleni

Patch to Patch Heleni

zondag 24 januari 2016

Dorry, Broderie Perse, Camelot.......

 Afgelopen vrijdag was het dan zover,
de workshop bij Dorry(klik).


Deze quilts heb ik even 'gelucht' en in de grote mand
meegenomen voor de kleine show and tell... 

Ik heb me er lang op verheugd om deze gezellige meisjes
een beetje wegwijs te maken in de heerlijke techniek...


...Broderie Perse...


 Welke bloempjes kies ik, hoe leg ik de blaadjes het best om
 een mooie compositie te maken.


Ze waren me toch geconcentreerd bezig en deze 'juf''
heeft er van genoten hoor!


Anitaaaa...je komt achterstevoren op de foto...
Ze was zo druk met strijken, dat ze er geen erg in had...


Jammer dat ik geen foto's heb gemaakt van de werkjes
van iedereen. 
Ik was waarschijnlijk té druk om iedereen 
te volgen in hun werk. 


Dorry verzorgde een geweldige lunch op tafel
én op haar Aga.
Wist je dat ze kan toveren met haar Aga....?


Soepjes, hartige taarten, worstebroodjes, brownies, 
cakejes in de vorm van huisjes, en nog veel meer. 
Ongelooflijk.
En haar moeder stond haar bij, met humor en 
vriendelijkheid.


Er was toch iemand die 'stiekum' deze foto
van mij maakte...
oeps, onderkinnetje intrekken Leen....hihihi

******************

Ik heb nog meer gedaan de laatste weken.
Al heel lang vind ik de Camelot een prachtig quilt. 
Maarja, er is zoveel leuks, je moet prioriteiten stellen, nietwaar?

En toen kwam de laatste Quiltmania...
Laat de Camelot er nou in staan...

Hup alles van tafel, en "gewoon" beginnen.


Dit hoopje ellende moet nog wat worden, poehee.....


...en het ís wat geworden...


Alles op mijn featherweightje...


Inmiddels ben ik met blok 3 bezig.
*******

Ohja, mijn Gossip ben ik aan 't quilten.


Later zal ik meer laten zien.

Fijne zondag en tot de volgende keer.

25 opmerkingen:

  1. Gezellig hoor, om te horen wat je bezig houdt, succes met de mooie projecten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ben je toch een bezige bij! En het wordt allemaal even mooi. Dorry is veel te ver voor mij, maar het zal vast een klein feestje zijn geweest!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een gezellige dag zo te zien. Ik zie op de foto's dat je de broderie perse met een festonsteek doe ik dacht dat het ging zo als DI Ford laat zien met de mountmellick ofgaan er meer wegen naar Rome

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een gezellige dag zo te zien. Ik zie op de foto's dat je de broderie perse met een festonsteek doe ik dacht dat het ging zo als DI Ford laat zien met de mountmellick ofgaan er meer wegen naar Rome

    BeantwoordenVerwijderen
  5. piep schitterende dag met zalige "juf"
    mooi de camelot hoor...
    en je Gossip...leuk, leuk....ik ga nog wat steekjes zetten
    knuf

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een fijne dag, en dan de Juf kunnen en mogen zijn
    Prachtig de camelot, zo mooi rond.
    de gossip ook al zo mooi.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke dag was dat en wat ben je met mooie projecten bezig!
    groetjes, Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ziet er allemaal weer prachtig en strak uit, leuk blogje om te lezen. Groetjes Hermie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat fijn dat we zo mee mogen genieten. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk om weer een kijkje achter de "workshop" schermen te mogen kijken! Tja, inderdaad de Camelot is erg aantrekkelijk om te maken. Ziet er al goed uit. Succes verder, groetjes Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtige, nieuwe projecten weer en gezellig, hoor, je workshop bij Dorry. Ja, die Camelot, prachtig. Heb net de top van de King George af, dat lijkt er wel op, dus sla deze even over, maar anders...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja ik heb hem ook zien staan en twijfel nog, Camelot of Mysterie??? Maar wat leuk om weer les te geven in steekjes, daar zullen ze vast van hebben genoten en dan al dat moois van jou om te bewonderen! Heerlijk! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je hebt dus weer fijn les gegeven, de dames zijn zeer geconcentreerd bezig zo te zien. Is ook leuk om te doen.
    Je hebt dus de nieuwe Quiltmania al (januari), ik nog steeds niet. Iedere keer als hij komt, komt ie later terwijl het al lang in de winkel ligt.
    Mooie projecten ben je bezig.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ziet er reuze gezellig uit, wat een concentratie bij de dames! Ik ben zo blij dat de camelot er in staat nu ik net een abonnement heb genomen. Ik heb me beheerst, eerst het mysterie en de nature's journey (en Sjaan natuurlijk)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Geweldig, he, zo'n overheerlijk verzorgde dag bij Dorry! Wat zal dat genieten zijn geweest, voor jou als juf en ook voor je cursisten, die ongetwijfeld een hele hoop van je hebben geleerd. Je Camelot-cirkels zijn supermooi, en je gaat weer als een speer, en het quilten aan de mooie Gossip gaat ook flink opschieten. Gezellig blogje; ik heb ervan genoten!
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een gezelligheid! En wat een verwennerij door Dorry.
    Mooi, die broderie perse, het geeft zo'n mooi resultaat.
    En verder is het smullen van jouw mooie quilts, ook je helder is zo mooi, schitterend allemaal!
    Groetjes, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat heerlijk zo'n cursus dagje van jou, lijkt mij ook wel wat. Prachtige resultaten en wat een lekkers kregen jullie voorgeschoteld. Een geweldig dagje dus. Je camelot ziet er mooi uit, leuk hè die ronde vormen.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Jammer dat ik dit weekend zelf bezet was. Op een dag komt het goed want ik wil dit wel heel graag van jou leren! Lijkt mij geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. O zo jammer dat ik al iets had die dag, maar ik hoop echt op een volgende keer.Wat is je Gossip toch een plaatje!De Camelot cirkel lijkt echt op acacadabra, dat het dan toch goed komt! Hij is mooi geworden.

    Groetjes,
    Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Je hebt een leuk blog, via FB kwam ik er op. Mooie foto's.
    Groet Jose

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Het ziet er allemaal heel erg mooi uit. Het bloemschikken op stof maar ook de blokken van de Camelot en de kleuren stof die je daar voor gebruikt. Het was weer even genieten.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een gezelligheid! 'k Vind de quilt bovenaan je blog trouwens een plaatje!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een heerlijk blog kon de gezelligheid er bijna vanaf lezen, geweldig!
    fijne dag,
    lieve groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Veel geluk voor Uw nieuwe projecten: Camelot enz...!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Prachtig je camelot! Mooie serene kleuren:) en lekker op de machine. O ja leuk je,dagje als juf bij dorry:):)

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails