Patch to Patch Heleni

Patch to Patch Heleni

zondag 15 mei 2016

Veel leuke dingen........

Nou, dat bloggen van mij is tegenwoordig niet
om over naar huis te schrijven.
De klad is er helemaal ingekomen, lijkt het....

Toch heb ik best wel leuke dingen te melden, vind ik.
Kijk maar


Stevie's Garden, oftewel mijn bloementuintje is klaar
en hangt zó mooi te zijn aan de muur....


De applicaties heb ik met de hand geneedleturnd
en met de machine gequilt.


Het was een feestje om dit quilt te maken.
Heerlijk al dat gefreubel
met blaadjes en bloemetjes.

En nu is het ook weer heel fijn dat het klaar is.
Er wacht nog zoveel op 'wat aandacht'......

Weet je wat ook zó leuk was...?
De beide workshops Broderie Perse in april
bij Tamara (klik)



Er was zoveel belangstelling voor dat we 2 dagen
gepland hadden.


Twee tafels waren er nodig om iedereen een plekje te geven.
Piep Monique....




Iedereen was erg blij met het resultaat
dat bijna klaar was, op een gedeelte festoneren na.
Dat is toch prachtig als ze op één dag
zover komen...

De juf kan dan alleen maar blij zijn en inmiddels
heb ik een aantal affo's gezien.

***********

In oktober en december ga ik deze gezellige workshops ook
bij Wietske (klik) verzorgen.
Het duurt nog even maar als je mee zou willen
doen kun je je nog aanmelden bij Wietske.

***********


Een paar weken geleden kwamen er ineens
hele schattige naaimandjes
op Facebook langs....


....dat leek me wel wat bij mijn verzameling doosjes, bakjes,
mandjes, mapjes, blikjes en nog meer van dat
spul.
Laten we eerlijk zijn, we hebben als quilters toch nooit genoeg
van die leuke hebbedingetjes.

Dus ik op weg naar de winkel en vond een leuk mandje
met dat blauwe stofje, wat ik eigenlijk maar zozo vond.
Dus onderweg naar huis heb ik me bedacht
om er een ander stofje
op te maken.
Het is heel goed gelukt en velen volgden mijn voorbeeld er
iets leuks van te maken.


**********


Inmiddels ben ik met iets leuks begonnen uit
het 1e boek van Brigitte Giblin, Feathering The Nest.
Het quilt is de Auntie Green's Coverlet.

Haar 2e boek is pas uit en is prachtig maar
uiteindelijk heb ik voor een heel ander boek gekozen.
Toen ik thuis kwam, keek ik eens even in
mijn boekenkast....
en wat vond ik daar...?
Het 1e boek en staat al vier jaar in de kast.....
oeps, foutjeeuuhh.

Meteen heb ik een begin gemaakt met dit quilt.
Het is een plaatje, vind ikzelf.


Toevallig heeft manlief pas deze foto van mij "in bedrijf'" gemaakt
terwijl ik met het middenblok
bezig ben.


Tweede blok


Het derde blok is behoorlijk tijdrovend door
de 'slinger' rondom.
Maar we hebben de tijd, toch!?

Fijne week en tot de volgende keer.

groetjes, Heleni



18 opmerkingen:

  1. Wat is je tuintje prachtig geworden! Ik kan mij zo voorstellen dat je je quilt aan de muur hangt om van te genieten. Echt prachtig! Ik lees dat je nu ook bij Wietske een broderie workshop gaat geven. Ik ga eens zoeken of al bekend is wanneer want als het allemaal wel lukt, kan ik misschien naar Den Bosch komen, is iets dichterbij dan Winterswijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige quilt hangt daar bij je!!! En wat ben je druk geweest! Leuk dat je cursussen/workshop gaat geven bij Wietske!
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig hangt dat aan de muur, zo mooi! Wat leuk dat je workshop zo enthousiast ontvangen wordt, super!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig wat je laat zien. Gelukkig genieten er veel mee via fb maar een blogje is toch ook zo leuk. Super dat je komt en ook onze beide dagen met jou zitten nagenoeg vol hoir. Het beloofd wat dus.
    Groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gezellig weer een verhaaltje, ik miste ze 😊
    Fijne avond Heleni!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oeps, die slinger ziet er best heel moeilijk uit. Maar dat lukt jou natuurlijk prima!
    Wat is Stevie's garden prachtig geworden! Hij hangt daar mooi te zijn in de hal zo te zien.
    Prachtig doorgequilt ook. Knap hoor met de machine, dat lijkt me best moeilijk om het netjes te doen.
    En zo leuk die enthousiaste groep waar je les aan hebt gegeven. Ze zitten fijn te werken tussen de rollen mooie stoffen.
    Leuk weer een nieuw project, dat geeft een quilter vleugels.
    Leuke foto "in bedrijf" :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Piep wow .. Een geweldige tuin hangt er aan je muur meid.. Schitterend!!
    Knuf

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bloggen vraagt tijd, beter bloggen als je echt iets te melden hebt, toch? En dat heb je inderdaad, prachtig hangt de quilt aan je muur, een echt tuintje in huis. Leuk dat je workshops zo goed lopen. En wat een mooi nieuw project, geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi is the Stevies Garden!
    En je nieuwe quilt in wording ook!!
    groetjes Merian

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je Stevie wat een beauty als ik ooit nog een quilt ga maken staat deze bovenaan de lijst... maar... je nieuwe ooo ook heel verleidelijk wat een prachtig blok!!!
    fijne dag,
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig quilt geworden, het hangt daar heel mooi te pronken.
    Verder al het werk zo mooi en leuk
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik lees natuurlijk altijd je berichtjes op Facebook, maar zo'n inspirerend blogje, met zoveel moois, vind ik ook heerlijk om te lezen! Je Stevie's Garden is een plaatje geworden, en hangt er prachtig bij. En je allernieuwste project wordt ook al weer zo mooi, en je gaat als een trein. Een bezige bij ben je, Heleni, met tussendoor ook nog de mooie mand en de workshops. Ik geniet mee van je mooie projecten!
    Groetjes van Ageeth.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. I like the bird quilt very much.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Thank you Heleni for a lovely visit and Im so in love with Stevie's quilt what a beauty. Cheers Glenda Down Under.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wauw wat maakt je een prachtige♥ kleurige Quilts♥ zeg..daar zitten toch heel wat uurtjes naaiwerk♥ in ..echt heel knap van je/jullie..ik doe het niet na ..;)
    Lieve groetjes Gaby en een creatief weekend..♥

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh Heleni, ik opende net mijn nieuwe Quiltmania, en wat leuk om jou tegen te komen. Dat is genieten! En ik ben ook verliefd op je poppenhuis!! Nu ik niet meer op Facebook ben moet ik het hier maar schrijven!
    Groetjes, Jane

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Geweldig, Ik geniet er so van
    Hartelijk dank,
    Frederika Unterberger

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails