Patch to Patch Heleni

Patch to Patch Heleni

zaterdag 13 november 2010

naaietui













Dit is een aanrader om te maken...een naaietui. Het patroon staat in een Japans boek. Nou is mijn Japans niet om over naar huis te schrijven....maar de werktekening is eenvoudig te lezen. Het eerste etui die ik maakte was voor mij veel te klein, dus ik heb een tweede gemaakt op de maat A4. En eigenlijk....is deze ook te klein.
De indeling kun je maken zoals je zelf wilt. Ik heb nog een extra zakje erin genaaid...

















































Op quiltbee's en regiodagen is het een geliefd object.

10 opmerkingen:

  1. Goede avond
    Echt een gaaf en handig etui lijkt mij.
    Mooie kleuren en een toepasselijk klosje
    zo op de zaterdag avond.
    G Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. PRACHTIG!!! Knap gemaakt hoor.. Ik zou hier werkelijk een rommelige zooi van maken. Kan nog geen rits in een etui zetten....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Heleni een erg mooi en daarbij praktisch etui laat je zien.Ook ik vind het altijd leuk om als we ergens op een bee of andere dagen waar quiltsters zijn te kijken wat ze voor etui's of tasjes bij zich hebben.En je vraag over stumpwerk is een soort driedimensionaal borduren vind het moeilijk hier te beschrijven maar als je op de site van Di van Niekerk kijkt dan zie je wel wat ik bedoel het is schitterend ik wou dat ik dat wat beter onder de knie had.Groetjes en tot de volgende keer. Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Heleni,
    Je etui ziet er erg mooi uit en lijkt me super handig je hebt alles mooi bij de hand, in welk boek staat het patroon ? ?
    Ik heb nu alles gewoon in een koektrommeltje zitten, wil wel hoor maar zo'n etui is veel overzichtelijker.
    Fijne zondag Hennie.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben zwaar onder de indruk. Het is schitterend gemaakt en het is heel erg mooi.
    Groetjes Mascha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat prachtig zeg.....en super handig. Ik denk dat we allemaal wel zo'n handige en prachtig etui zouden willen maken/hebben.

    Je laat ons echt schitterende dingen zien!
    Lieve Groetjes
    Tertia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heerlijk lijkt me dat zo'n groot etui, en natuurlijk ook erg handig.Ik vind hem erg mooi geworden.
    Gelukkig zijn de plaatjes in die japanse boeken duidelijk genoeg dat wij ( het niet japanssprekend deel van de wereld) het ook goed kunnen volgen.

    Groetjes Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  8. In een woord geweldig en wat maak je mooie dingen. ik ben ook helemaal weg van je tassen.
    Er wordt hier gesproken over een japans boek.Als het niet teveel moeite is ,zou ik graag het patroon willen bemachtigen.
    groet Net

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dankje voor je compliment Net. Het patroon staat in het Japanse boek "Sweet Country Quilt" van Kumiko Minami. Aan de hand van de tekeningen met maten erbij kun je 't maken. Ik heb het ongeveer A4 grootte gemaakt.

    Succes.

    groet Heleni

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Heleni,

    Mooi naaietui heb je gemaakt, ik borduur erg graag dus ik wil nog zoiets maken voor mijn borduurwerk maar dat duurt nog wel even want ik werk nogal langzaam.

    Groetjes Aurora

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails