Patch to Patch Heleni

Patch to Patch Heleni

dinsdag 18 augustus 2015

Blaadjes...en tussendoortjes...


Zo zeg, dat is even geleden dat ik een blogje schreef...

Inmiddels ben ik met de linker blaadjesslinger bezig van Stevie's Garden.
De hele slinger zit er op en nu ben ik met de blaadjes aan
het appliqueren.

Nouja, dat doe ik toch 'gewoon' even...ppffff,
zo'n negentig blaadjes...
Dus in totaal ruim 180 blaadjes alleen al aan de slingers....

Je kunt je vast wel voorstellen dat ik af en toe even 
iets anders tussendoor ga doen.



En dat heb ik gedaan....ook weer eens leuk, een beetje haken.
Het is een dekentje geworden van ruim 1 x 1 meter
en ik heb het ook als omslagdoek gebruikt.

Een heerlijk 'nekkedek' voor de wat frissere avonden buiten.

Ook heb ik Les Soeurs tussendoor gemaakt, althans zover ben ik....


De foto is een beetje flets maar als het straks klaar is komt er wel weer een betere foto.

Wel heerlijk om tussen al dat geappliqueer het machientje 
weer even op tafel zetten en te patchen.


Gisteren heb ik de stoute schoenen aangetrokken en ALLE 
patchworkstofjes verzameld en in dit pas
opgeknapte kastje gepakt.


Jemig, dat was nog een hele klus en heel jammer dat niet
alles erin kon.
Dus ik moest selecteren welke wel en welke niet.

Helemaal onderin liggen de geselecteerde grote lappen.
In het laadje liggen de scraps.




Netjes hè..., maar voor hoe lang....?

Zo het er nu uitziet lijkt het alsof ik nooit wat doe.....!


Maar daar zal wel snel verandering in komen.
Maar het staat wel gezellig.

De stofjes zullen misschien wel iets gaan verschieten maar dat is dan maar zo.
Geen punt. Ze hebben trouwens altijd 'opgesloten' gezeten...


Mr.Morris is de schrik van de aanval van de collie weer te boven gelukkig.
Als we een andere hond tegenkomen kijkt hij wel angstig opzij
en begint sneller te lopen. 
En ik...ik ben gefixeerd op hondenriempjes die vast zitten aan andere honden....


Tot een volgende keer

groetjes, Heleni





13 opmerkingen:

  1. Piep wow meid .. De blaadjes, naai ze maar lekker vast hr de hetfstwind ze meeneemt😀
    Mooie zusters maak je en je kast... Prachtig en ja nu netjes maar als je dat ene stof je zoekt?
    Gelukkig is je hondje weer helemaal op zijn gemak, neem aan dat jou oplettend het nog wel even zal blijven
    Dikke knuffel Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi werk allemaal.
    De kast is keurig , en wat heb je een fijne vorraad stofjes.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi hoor je kast, en heb je nou echt al die lapjes opnieuw gestreken en opgevouwen????

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gezellig weer een blogje van jou. Zo te zien zijn jullie terug van de caravan weer in eigen huis. De zeuren en de Stevie's Garden worden mooi. Ja ook je kast is prachtig geverfd en ingeruimd. Wat een lapjes (kwijl kwijl) Ik kan me voorstellen dat je af en toe weer eens wat anders wilt, dan al die blaadjes en zeuren, maar je haakwerk is ook een succes geworden. Groetjes van Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtig gezicht die lapjes zo mooi op stapeltjes in je kast. Ik ben heel benieuwd hoe lang je het zo mooi kunt houden. ;-)
    Wat ben je druk geweest met allerlei projecten... zo'n omslagdoek is tijdens deze dagen van regen geen overbodige luxe hé?
    Jammer toch dat mr.Morris nu weer zo angstig is voor andere honden. Hopelijk kan hij het snel uit zijn kleine hoofdje zetten. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ach, is die arme Morris aangevallen? Dan kunnen ze zo bang blijven van zoiets, echt een hondentrauma.
    Wat heb je een enige kast. En dan zo netjes al die lapjes met prachtige kleuren. Hoe houd je de stapeltjes zo netjes... ja dat is moeilijk.
    Je moet 180 blaadjes vastzetten, jeetje het lijkt wel herfst bij jou, nou hier buiten ook, dat komt mooi uit.
    En de omslagdoek kan je ook goed gebruiken nu :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een schattig kastje zo, en netjes! Heel sfeervol!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gezellig hoor je kast! En of het netjes blijft of niet, het was vast genieten om het zo mooi te krijgen. Morris aangevallen? Ach dat veranderd hondjes toch zo, Sjaak is ook ooit gebeten.......... Zo zielig. Fijne avond, en leuk weer een blogje van je te lezen hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk om te zien je pronkkast met lapjes, geweldig je Stevie in deze mooie lapjes!
    Ach Morris gebeten... zowel voor hem als voor jou een nare ontmoeting sterkte!
    fijne dag,
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig ik geniet altijd van de mooie dingen waar je mee bezig bent.
    Prachtige patronen en mooie kleuren.
    Veel succes verder.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik had al het moois, en de minder mooie ervaring van jou en Mr. Morris natuurlijk al op FB voorbij zien komen, maar ik vind de verhaaltjes erbij. zo op je blog, eigenlijk veel leuker. En in die ene blogpost is zoveel moois te bewonderen, zoals vooral je Stevie's Garden-in-wording, met al die blaadjes!
    Ik ben blij te horen, dat Mr. Morris het angstige voorval goed te boven is gekomen...
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik lees net de reaktie van Ageeth hierboven... en inderdaad: Facebook had ik ook al gelezen, maar toch is een blogje veel leuker. Eigenlijk persoonlijker..
    dus ik probeer ook maar weer iets vaker een blogje te schrijven; ook al is dat wat meer werk... ;)
    Arme mr. Morris;ik ben nog onder de indruk van het verhaal.... arme jongen! Geen wonder dat hij nog schichtig kijkt en jij naar aangelijnde riemen kijkt....!
    Dat zal ook nog wel even duren voor dat overgaat..
    Ondertussen geniet maar heerlijk van je prachtige kast en van je hele mooie Stevie's Garden. Wat is dat toch een Beauty!!
    Ik ga nog even genieten van de foto's..... :D
    Lieve groet, Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je kast te mooi omi n te wroeten. En zwaar onder de indruk van al je applicatie werkzaamheden. Ooh en ook nog effe de zeur tussendoor. Mooi mooi. Alles evennetjes en geordend. Wat doe ik toch fout. Kan je niet een keer een hoe en wat houd ik overzicht van mn lapjes blogjes schrijven.:):):) gekheid ik vind het heeeeuuuuuul mooi en netjes. Beetje jaloers ben ik wel eigenlijk

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails