Patch to Patch Heleni

Patch to Patch Heleni

donderdag 8 december 2011

handwerk- en quiltdagen........














Vorige week zondag ben ik met mijn quiltvriendinnen naar Arnhem geweest.
"Het" walhalla voor handwerkers. Alhoewel de Rijnhal niet erg vol stond met kramen waren er wel hele leuke bij. Op de voorgrond zie je een borduurpakket met een 'Singer' naaimachine.
Ik mag heel graag borduren maar ik ben niet zo gek op pakketten. Dan ben je zo gebonden aan het materiaal. Aangezien ik zelf nog veel borduurstof en garen over heb uit mijn winkeltijdperk, had ik liever alleen het patroon gekocht. Maar dat bleek niet mogelijk te zijn.
Mijn vriendinnen hadden met elkaar afgesproken om mij een beetje te pushen om het toch te kopen, want ik zou er spijt van krijgen als ik het liet liggen. Ze kennen mij aardig goed moet ik zeggen........


































Op de eerste foto ligt links dit schattige applicatiepakketje.
Het is super klein, het lijstje is 9 x 13 cm.
Het zijn Japanse stofjes voor de huisjes, zonder naad gefestoneerd, boompje, vogeltjes en grasjes is met dmc geborduurd.



















Het was de bedoeling om een beetje nonchalant te werken hiermee. Rafeltjes mag, ongelijke steekjes mag.......Nou, dat laatste is me aardig gelukt denk ik. Als ik ergens moeite mee heb, is om nonchalant te werken.
Al met al vind ik het een beeldig tafereeltje en het was leuk om te maken.

Als ik wat verder ben met mijn Singertje, laat ik 't weer zien.

9 opmerkingen:

  1. Je vriendinnen hadden gelijk, het zou zonde zijn om dat pakket niet te kopen. Het is zo mooi, en je bent al aardig op weg ook. Dat huisje is echt een snoepie, mooi toch, die Japanse stoffen! En het staat daat erg mooi!
    Groetjes, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige aankopen heb je gedaan,...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie aankopen en wat een leuk borduurpakket. Het tafereeltje is een dotje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Groot gelijk dat je het Singerborduurpakket toch hebt gekocht! Een schatje!
    En wat een lief applicatietje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ben je dan nu al zover met borduren??? Jeetje, jij kan er wat van zeg!
    groetjes, Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat singernaaimachientje is leuk en je hebt al een flink begin. Het kleine patchwork is schattig. Goed dat je het daar op de kast laat zien anders had ik gedacht dat het groter was. Veel plezier met al je aankopen.
    Fijn weekend, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. je werk is fantastisch dank u voor uw bezoek. Daniela ^_^

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ooo wat een leuk borduurpatroon, weet je heb net bij de kringloop deze machine gekocht!
    Je hebt een heel eind geborduurd je kan nu al zien dat het een fantastich mooi borduurwerk wordt!
    fijne zondag,
    groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hup, wat zou ik graag aangeschoven hebben bij jou! Heerlijk zo frutten aan die leuke hebbedingetjes waar ook ik geen nee tegen gezegd zou hebben. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails