Patch to Patch Heleni

Patch to Patch Heleni

maandag 2 november 2015

MountMellick gequilt en een koffer gepimpt....


Tja.....en toen was de MountMellick van Di Ford aan de beurt 
om gequilt te worden. 
De top lag al een tijdje in de quiltwachtkamer...


 ...te wachten, samen met de Les Soeurs. Inmiddels ligt ook 
Stevie's Garden in de wachtkamer. Maar alles op zijn tijd, toch!?


De MountMellick heb ik met de machine gequilt.

Met de hand quilten is een flinke klus maar 
vergis je ook niet aan het machinaal quilten....

Schouders en nek zijn er helemaal niet blij mee....
want uit de vrije hand sturen is best zwaar werk!


En toch vind ik het een heerlijke klus. Alles wordt
er zoveel mooier van.


Ik heb niet teveel gequilt, omdat ik vind dat het quilt zelf haar
"werk" moet doen....


Nu moet nog wel even de afwerkbies er aan gezet worden. 
Daarom zie je nog de witte randjes van de batting.
Inmiddels heb ik weer andere 'zaken' opgepakt.


Zoals dit leuke koffertje

Als je nou vraagt of ik dit koffertje echt nodig had, zeg ik, 


nou nee...natuurlijk niet !!

Maar ik zag het al helemaal voor me, 
leuk oppimpen aan de binnenkant
en ik kan er wat mee...



Kijk, leuk hé. 
Alle doosjes, tasjes, mapjes
heb ik maar even netjes opgeborgen....

Fijne week gewenst.

 Heleni


16 opmerkingen:

  1. Je hebt je quilt prachtig gequilt Heleni! Lijkt me inderdaad helemaal niet makkelijk om dat met de machine te doen.
    Zou het niet kunnen, want je moet ook nog goed sturen. Maar hij is prachtig geworden. Nu nog even afwerken, dan kan hij hangen of liggen.
    Een quiltwachtkamer..... moeten ze dan ook een nummertje trekken, of pak je straks de bovenste?
    Leuk is je koffer geworden. Zou ook mooi zijn om de buitenkant te bekleden met een leuk stofje.
    Veel plezier met de volgende quilt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De quilt is mooi gequilt, knap hoor om dat zo te doen met de machine!
    Leuk idee om het koffertje op te pimpen.
    Groetje Sylvia.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is het toch een prachtige quilt geworden! En dat koffertje, zo leuk.
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat super! Beide, de quilt en het koffertje. Ik bewonder je machinequilting skills. Dat is iets dat ik echt nog onder de knie wil krijgen. Je hebt gelijk: de quilt is van zichzelf al zo mooi, er gebeurt zoveel, zonde om dit 'plat' te quilten, jouw quiltwerk laat alles goed uitkomen. En het koffertje is enig geworden. En handig.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik moet altijd even zuchten, wanneer je weer werk van jou laat zien. Ik vind het nl. ZO MOOI. Ook de projecten die je onder handen hebt zijn helemaal mijn smaak. Je moet eigenlijk eens een tentoonstelling of show en tell geven, dan kom ik zeker kijken. Maar nu geniet ik heerlijk van de foto's. En wat je ook zegt: je moet het machinaal quilten inderdaad niet onderschatten. Iets wat ik ook nog eens wil leren. Fijne dag en groetjes van Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat maak je mooie quilts Heleni. Stuk voor stuk allemaal beauties om verliefd op te worden. Enne dat koffertje is enig geworden.
    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig gedaan en zoals je al weet ben ik best jaloers op je machinale vaardigheden... Liefst zou ik alles met de hand quilten maar dat is onbegonnen werk. Vaak vond ik machinaal gequilte quilts zo plat en te veel gequilt, maar als je zo mooi machinaal quilt als jij vind ik dat net zo mooi, jouw quilts leven!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je mount mellick is zo mooi geworden, knap hoor om hem zelf helemaal machinaal te quilten. En ach je koffertje, helemaal top.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wow, wat een mooie Mount Mellick! Heerlijk zo'n affo. En het koffertje is ook al zo leuk geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je Mountmellick is echt heel erg mooi geworden! Het machinaal quilten is zeker niet te onderschatten. Al mijn eerste quilts heb ik zelf machinaal gequilt (tegenwoordig bijna alleen nog met de hand), en het was gewoon een work-out, die ik niet langer dan hooguit anderhalf uur achter elkaar volhield. Je koffertje is echt een heel mooi schatkistje geworden!
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  11. piep prachtig quiltwerk meid, en je koffertje is een toppertje geworden, hebben alle lapjesvrouwen toch, heeel veel koffertjes, tasjes, zakjes..
    heerlijk
    knuf

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig quiltwerk. Quilten op de machine lijkt makkelijk maar als je het mooi wilt doen kost het inderdaad veel energie van lijf en ledematen. Om een patroon te bedenken hoe je een quilt gaat door quilten dat alleen al bewonder ik want dat is voor mij vaak het grootste struikelblok.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Loved that suit case Heleni, cleaver cleaver idea, and so practical too. Wonderful idea for a gift to another sewer. Cheers Glenda

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails