Patch to Patch Heleni

Patch to Patch Heleni

zondag 13 september 2015

Mijn Little Sparrow....


Zo, daar is ze dan, kant en klaar,
gewassen en gedroogd,
 mijn Little Sparrow van Susan Smith.

Kijk op je gemakje naar de foto's met weinig
commentaar.....







Broderie Perse vogeltjes




Het meanderen doe ik uit de losse hand, 
dus zonder vooraf te tekenen.



Voor het rasterquilten teken ik wel de lijnen op de stof.




De rondjes en de blokjes in het middenstuk
heb ik in the ditch gequilt.


Dit mag natuurlijk niet ontbreken...


 Ik heb met de hand geappliqueerd en genaaid
en zelf machinaal gequilt.

 Eigenlijk vind ik het wel jammer dat ze klaar is....
Het was een TOP quilt om
aan te werken.

Er wacht er nog eentje om gequilt te worden....
de Mount Mellick....

Fijne zondag











25 opmerkingen:

  1. Petje af.!!!!
    Schitterende kleurengebruik !!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mag ik wel veel commentaar leveren Heleni?
    Ik vind het een prachtige quilt, zo mooi gemaakt, zo mooi gequilt en zo'n goede stofkeuze.
    Echt een plaatje waar je heerlijk van kunt genieten nu hij af is.
    Lekker aan een andere werken is ook leuk toch?
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijke quilt weer, in echte Heleni stofjes en kleurtjes. Fijn dat we van zoveel details mogen meegenieten, want het is weer een pláátje geworden. Wat een tempo ook!
    Groet van Mar

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een pracht exemplaar! Daar mag je écht trots op zijn! Groetjes van Marry

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zei het al op fb.... PRACHTIG gedaan !!!!
    Nu is het ook gelukt met het aanmelden op je blog ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ook ik zag al veel voorbij komen maar nu in z'n geheel is het nog een keer genieten hoor.
    Super met al die technieken door elkaar.
    Groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig is de quilt en dat je hem zelf op de machine zo mooi kunt door quilten. Ongelooflijk! Petje af!
    Groetjes sylvia.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Schitterend geworden, wil ook zo graag weer aan het quilten, zal deze week hopelijk lukken, maar of het zo mooi wordt als bij jou betwijfel ik, het is een beauty! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige quilt is dit geworden! Zo'n mooi handwerk en zo'n mooi machinewerk. Vooral dat laatste bewonder ik zeer, dat krijg ik maar niet onder de knie, fantastisch hoor. Van harte gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtige quilt!!! Echt top.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. piep tja Heleni, ik kan weinig zeggen, mijn mond valt hiervan open...😀😀👍👍👍👍👍👍knuf

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Maar één woord voor: Prachtig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Had ik toch bijna je blogpost gemist, en wat zou ik dan heel veel gemist hebben. Heb er uitgebreid van genoten, van deze adembenemend mooie Little Sparrow. Zo mooi gemaakt, zowel de applicaties als het quiltwerk, echt mijn welgemeende complimenten! En wat een schattige stofjes zitten erin (die met de hond in het ster-blok is wel de allermooiste).
    Een quilt om voor altijd te koesteren en van te genieten!
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zo ontzettend mooi is je Little Sparrow geworden! Super quilt werk!
    Mag ik je vragen als je het rasterwerk doet, stop je voor de bloem en steek je dan over en hecht de draden dan later af??
    Ik vraag me dat altijd af en vuur de vraag maar af aan een ervaren machine quiltster.
    Fijn weekend en groetjes,
    Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo Heleni, dat is lang geleden ;-) Ik kwam toevallig op je blog terecht. Wat een prachtige quilt zeg! Groet, Josje

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Stunning Heleni. a very very beautiful quilt.

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails