Patch to Patch Heleni

Patch to Patch Heleni

zondag 17 mei 2015

De tijd is niet bij te houden.....


Poehee, wat is het soms lastig om de tijd bij te houden....

Kan ook eigenlijk niet anders als je altijd 'druk' bent.
Ik heb een hekel aan het woord dus ik zeg altijd 
maar, dat ik 'bezig' ben.

En óf ik bezig ben geweest....
Kijk maar even mee


de Little Sparrow van Susan Smith is klaar.
Althans, de top. Inmiddels zit ze ook in de 'speld'.
Want rijgen doe ik niet meer....



De Sawtoothrand was veel werk maar het is zó
mooi aan dit quilt.


Oh en de vlinder, een verhaal apart.

Eerst had ik een vlinder gemaakt volgens de grootte
van het patroon. Mooie vlinder maar veeeel te groot, vond ik.

Dus die moest er weer af. 
Dezelfde vlinder een beetje verkleind en er op genaaid.
Mwahh, nee toch, nu weer een beetje klein....

Nouja, toch maar even laten zitten. Ik was even klaar
met de vlinders.


En zie hier, de grote zit weer op dezelfde plek als voorheen
en de kleine is verhuisd naar het bovenste middenblok.
Ook leuk!

Dus nu kan er gequilt worden. Maar hoe, dat weet ik nog niet.
De tijd zal het leren.


Al een hele tijd had ik een nieuw volgend project in gedachten.
Stevie's Garden, ook van Susan Smith.


Ook zo mooi. Vooral de combinatie
van lichtgrijze achtergrond met de rode rand
spreekt me aan.

Ik hou er eigenlijk niet van om een patroon exact
na te maken. Ik verander graag.
Maar de combi grijs en rood vind ik zo mooi,
dat ik dat wel zo ga doen.

Sterker nog, ik ben natuurlijk al begonnen....


.......




Dit kleine schatje vermaakt zich helemaal
prima op de camping.

Het opstapje was eerst doodeng maar nu op dit moment
is Morris een beetje overmoedig....
want hij is er ook al een keer tussen gevallen....


Binnen vindt hij het ook leuk en doet soms even
een napje op dit plekje.

......

Vandaag heb ik eindelijk "The English Basket"
opgehangen. 
Het is te mooi om opgevouwen op een stapeltje te laten liggen.


In de gang boven de sidetable
hangt ze mooi.
(De lamp lijkt zo spierwit omdat die brandt
maar het is grijs/taupe kleur)

Zeg nou zelf, toch veel mooier om te hangen dan te 
laten liggen....

Een fijne week en lieve groeten van

Heleni


21 opmerkingen:

  1. Oooohhh Heleni, wat laat je een schitterende dingen zien!
    Waar je aan bezig bent is prachtig, waar je net aan begonnen bent ook, vooral de kleuren, en die je hebt opgehangen..... jeetje wat een prachtige quilt is dat.
    Wat ben je toch een kunstenaar!
    Het quilten van grote open vlakken vind ik ook altijd moeilijk. Altijd maar rasteren is ook saai, maar wat dan? Ben benieuwd wat jij gaat doen.
    Rijgen doe je niet meer, maar alleen spelden, ga je dan quilten met de spelden er in? Dan prik je je toch steeds, of gebruikt je veiligheidspelden?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje Floor. Wat het quilten betreft vind ik meanderen wel mooi met de machine uit de vrije hand. Misschien doe ik dat wel net als die ik net heb opgehangen.
      En de spelden zijn inderdaad gebogen kleine veiligheidsspeldjes. Heel handig en het scheelt veel rijgwerk.
      groetjes.

      Verwijderen
  2. Wat een pracht! Die English basket hangt daar super. Genieten van al dat moois.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. It is always nice to read your posts, Eleni!
    You have been very productive again to create beautiful
    patchworks; and Mr. Morris is really too cute!!
    Best wishes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig , wat je allemaal maakt en je English basket is een mooi plaatje zo als het daar hangt.
    Mr Morris geniet ook van alles om hem heen zo te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je quilt is prachtig geworden. Wat leuk dat je voor de grote vlinder hebt gekozen, die vond ik ook direkt de mooiste. Ach die Morris toch, fijn dat ie het zo leuk vind op de camping. Je nieuwe quilt wordt ook al weer zo mooi. Nu de Basket aan de wand hangt kun je er nog meer van genieten, zo zie je hem elke keer weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk weer een blogje van je. Nu kan ik de Little Sparrow een helemaal zien en op verschillende afbeeldingen. Die rand is ook prachtig. Wat hangt de English Basket daar mooi boven de site tabel. Inderdaad veel te mooi om opgevouwen te laten liggen. En wat wordt Morris al groot. Loopt die niet weg daar, of is alles al vertrouwd voor hem.
    Vel groetjes van Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige projecten en die vlinders staan prima zo. Kan me voorstellen dat je die quilt opgehangen hebt, hij hangt daar ook heel mooi. Goede keuze voor je nieuwe project, veel plezier ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat is je quilt mooi geworden met vlinders!
    En ja die English basket is een plaatje dit plaatsje aan de muur verdient ze echt prachtig!
    fijne dag,
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geweldig!! Het wordt mijn volgende project!!! Kan bijna niet wachten.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De tijd is niet bij te houden? Heleni, jíj bent niet bij te houden! Wat laat je weer een moois zien, en in een moordend tempo! Het is echt weer een plaatje geworden! Je Baskets hangen overigens prachtig, alsof het er voor is gemaakt!
    Groeten van Mar

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Help ik heb een lekbakje nodig! Wat een schitterende dingen laat je zien, die prachtige English basket hangt daar geweldig en je nieuwe top is ook al zo mooi, die kleuren, WOW! Nu die nieuwe ziet er dus ook al zo schitterend uit, vooral die mooie grijze ondergrond, wat een prachtige stof! Dan is mijn grijsje wel heel saai! Veel plezier met de steekjes en met Morris, groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wow wat is je quilt mooi geworden. Je mandjes zijn ook erg mooi en de quilt hangt prachtig, inderdaad veel te mooi om ergens te laten liggen. groetjes ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Tijd gaat snel gebruik hem wel. Nou dat heb je gedaan. Prachtig hoor ik geniet bij het zien van al die werkstukken. Echt heel erg mooi.
    Ook de quilt in de hal heeft kleuren en een stijl die ik wel kan waarderen.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat laat je weer veel moois zien. Het is weer genieten zoals altijd. Veel plezier met Stevies Garden.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. O,o, wat zie ik weer veel moois bij jou, er kwam geen eind aan! De een nog mooier dan de andere, nou, bijna nog mooier.die grijze met die rode rand vind ik ook schitterend, inderdaad zonde om voor andere kleuren te kiezen. En die laatste hangt daar schitterend, je kunt zo in de Quiltmania!
    Groetjes, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Jeetje Heleni!
    Ik zit met m'n neus op het scherm helemaal *flieft* naar ALLE foto's te kijken!
    Wat heb je mooie kleuren gebruikt,... beeldschoon,...
    jij bezig met Stevie's Garden, ik zit te kijken naar het patroon van Little Sparrow, dat ligt hier ook al een hele tijd te roepen,....
    ;o)
    Psst Morris,... high five van Margootje,...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh, wat een prachtige projecten laat je zien. En the English Basket hangt daar super mooi! Veel plezier met het maken van Stevie's Garden, ook weer zo'n mooie! Fijne dag, groetjes Nardy

    BeantwoordenVerwijderen
  18. I am extremely impressed along with your writing abilities, Thanks for this great share.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooi en prachtig allemaal
    Wat hebben we een fijne hobby
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtig allemaal, maar mijn verslaving wordt steeds erger. (Niets meer aan doen).

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails