Patch to Patch Heleni

Patch to Patch Heleni

zaterdag 12 oktober 2013

Lief van iedereen........en een kussenhoes.





In de eerste plaats wil ik iedereen heel hartelijk bedanken voor de ontzettend lieve reacties op het overlijden van mijn bijzonder lieve quiltvriendin. Ik heb, uiteraard, meer leuke quiltvriendinnen maar zij heeft een speciaal plekje in mijn hart..........
Ik heb alle berichtjes met een hele dikke brok in mijn keel gelezen. Heel lief dat jullie zo meegeleefd hebben.

En toen.......ging het leven weer 'gewoon' door.....


.....en heb ik maar eens een nieuw kussenhoes gemaakt in mijn favoriete kleuren.
Goh, kwam ik toch zomaar een leuk plaatje tegen. Nou, dát moest het worden. Het plaatjesstofje is al heel oud, dwz uit de jaren negentig. Soms ben ik zo zuinig op stofjes, dat ik ze vergeet en jaren later weer tegenkom.


Leuk achterkantje er bij gezocht en een rits er in gezet.
De achterkant is lichtbruin van kleur. Niet zo goed te zien op de foto want er kwam eigenlijk te veel licht binnen.


En dit oudje zit er in.
Nou, zeg nou zelf, dit mocht wel eens vervangen worden hè.


En het past wb kleur perfect op mijn bank. Ik hou van grote kussens, daar kun je zo lekker je rug in duwen en dat ga ik nu lekker weer eens doen.

14 opmerkingen:

  1. Dat is een mooi kussen geworden, bijzonder stofje ook. Natuurlijk zal je vriendin altijd een bijzondere plek in hart blijven houden, maar dit was denk ik een goed projectje om 'de draad weer op te pakken'! Mooie zondag toegewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lovely cushion! and a great feature fabric you have used there.
    Hilda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed dat je je altijd weer kunt richten op mooie dingen want dat moet nou eenmaal in het leven. Hoe lastig het soms ook is.
    Maar wij hebben een prima uitlaatklep, wat zouden we toch moeten zonder.........
    Prachtig kussen met prachtige kleuren. Ik houd ervan!!!

    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schitterend kussentje geworden, zo helemaal ook mijn kleuren! Het plaatje in het midden maakt dat het een bijzonder kussentje wordt! Heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig kussen is het geworden. Ik heb even bijgelezen op je blog. Nog gecondoleerd met het verlies vanje cj vriendin, wat was ze nog jong..... En wat goed adt jullie aan het opruimen en schilderen zijn gegaan, vreselijk vinden wij dat, net als iedeeen geloof ik. Je gewone leven wordt zo verstoord en op onze oude dag zijn we daar nog meer aan gehecht als vroeger , lijkt het. Sterkte hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi kussen. Het plaatjesstofje herken ik van een kartonnagedoos die mijn vriendin ooit maakte. Mooi hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi kussen. De kleuren zijn zeker erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtig kussen is het geworden, zeker een goede vervanging. Ik wens je nog veel sterkte, vooral het missen van zo'n lieve vriendin is behoorlijk moeilijk.

    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooi kussen en inderdaad met een bijzondere stof in het midden.
    De blokken eromheen passen er mooi bij.
    Mooie kleuren voor deze tijd van het jaar en natuurlijk ook bij je bank.
    Goed dat je de draad weer oppakt, ook
    al zullen je gedachten best wel eens afdwalen.

    Lieve groetjes, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ja prachtig,en stofjes die raken toch nooit uit de mode,toch?,groet irena

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een pracht van een kussen en wat waren de stoffen vroeger toch prachtig mooi!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ooooh, zo mooi!! Zo kom je nog eens iets leuks tegen. Je hebt er werkelijk een schoonheid van gemaakt. Toch wel grappig dat het oudje er nu gewoon in zit.....

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Moeilijk om de draad dan weer op te pakken, de stofjes geven je dan ook wel weer afleiding. Mooi en fijn kussen heb je gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails