Patch to Patch Heleni

Patch to Patch Heleni

zondag 12 juni 2011

terug van weg geweest....













Een leuk verhaaltje om te vertellen.....
Dit quilt kreeg ik vrijdag terug van de werkelijke eigenaar de Rabobank.

Even in de geschiedenis duiken: mijn man was directeur van deze bank dus dat was voor mij redelijk makkelijk om een ruimte in de bank te mogen gebruiken voor mijn cursusavonden en quiltbee's. Omdat ik in mijn winkeltje geen ruimte had voor deze avonden en wij in die tijd naast de Rabobank woonden, was dit dus super ideaal.
In 2000 ging de bank verbouwen en wij wilden als quiltgroep een kado aanbieden. Wat kan het anders zijn dan een quilt...Deze hebben we gezamenlijk gemaakt en aangeboden op de openingsdag.
Het was heel byzonder te weten dat ze een aantal muren hadden geschilderd in de terrakleur die in het quilt zit. Het kon niet beter. Hoezo toeval......













Nu wil het geval dat een aantal banken gefuseerd zijn en de huidige bank verkocht gaat worden. Waar blijft ons mooie quilt.....??? Toch maar even informeren. De mensen van de bank, en ik, zouden het jammer vinden dat het ergens in een archief zou verdwijnen en zij stelden voor om het mij terug te geven...
Geweldig toch. Dus nu ga ik een mooi plekje zoeken in de hal van ons appartementengebouw. Wij wonen met 10 families in het gebouw dus dat is wel vertrouwd.....













Dit blok is 12 x 12 cm, dus ieder blokje 6 x 6cm. Er zitten strookjes van 3 mm en 5 mm in.













































Nu hangt het even in mijn eigen hal. Ik moet zeggen, het hangt er mooi....

4 opmerkingen:

  1. tovh super dat je zo een mooie quilt terug in je bezit hebt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi verhaal Heleni! En ik vind dat het geweldig staat bij jou in de hal.
    groetjes, jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige quilt, en een mooie oplossing zo, ik vind hem bij jou ook heel erg mooi hangen. Dat van die Rabobank speelt hier ook, het gebouw wordt verkocht vanwege een fusie.

    groetjes, Jeannet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat prachtig. En ook het verhaal er achter is mooi om te lezen.
    Groetjes Mascha

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails