Patch to Patch Heleni

Patch to Patch Heleni

zondag 15 december 2013

Een mix van......


.......vanallesennogwat-blogje.

Half bordurend Nederland is helemaal in de ban van "Randje per week", 
wat door Simone en Annelies (klik) georganiseerd is.
En natuurlijk ga ik ook meedoen. Heerlijk weer eens borduren. Het komt er niet vaak meer van, ondanks (of misschien wel dankzij) dat ik meerdere ufo's heb liggen.

De kleurtjes en het linnen heb ik al uitgezocht. Ik hou van vergrijsde antieke
kleuren. Maar misschien worden het wel lekkere knalkleuren........
alhoewel, daar kies ik niet zo makkelijk voor.
En toch vind ik het bij anderen vaak erg leuk.
We zullen zien wat het gaat worden.

Vorige week heb ik je verteld over een nieuwe fauteuil in huis en dat er deze week
nog ééntje bij zou komen.
Nou, hier is tie dan.....



Ik ben er helemaal blij mee. En weet je, voor mijn rug is dit een geweldig 
stoeltje. Ik kan er ook heerlijk in handwerken. 
Dus, dit fauteuiltje dient twee doelen in één keer.
Waar vind je nog zoiets, haha


Deze week zijn Tim en ik druk geweest om een Kerstsfeertje in huis te creëren.
Te beginnen met zijn eigen boompje.
Het is helemaal naar zijn zin en zit samen met de Kerstbeer het resultaat te bekijken.


Toen moest de hele kist met lego uitgestald worden.....!
Maar halverwege het bouwen had hij geen zin meer en ging een filmpje kijken.
Tim had al zoveel gedaan.....


.....rust na gedane arbeid.


Voor een jarige vriendin heb ik een schaartje bij Simone besteld
en even een monogrammetje voor geborduurd.
Ben benieuwd of ze het leuk vindt. Gebruiken kan ze het zeker want zij is ook
een handwerkster en dol op leuke hebbedingetjes.


En.....de LE-ers kunnen weer los de komende tijd. 
De vierde vaas kan gedownload worden.
Dat zal ik nu eens even gaan doen maar of er iets komt van appliqueren.....
ik betwijfel het want er staat weer veel op mijn weekprogramma.

Fijne zondag allemaal.

15 opmerkingen:

  1. Leuk he om te zien hoe een kindje helemaal verrukt kan kijken naar zijn of haar maaksel. De laatste vaas van LE alweer. Ben nu al benieuwd wat er de volgende keer komt. En misschien doe je dan nu niet appliqueren, gezien wat je aan ander handwerk doet komt je stoel dubbel van pas. En mooi én comfortabel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gezellig logje. Ook hier in de ban van het randje per week. De weerstand kon ik maar heel even aan. Inderdaad leuk om wer eens te borduren.
    Geniet van de gezellige uurtjes met je kleinzoon en van het handwerken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk logje.
    Zo lief dat Tim zo tevreden kijkt naar zijn boompje!
    Leuk dat ik wat borduurwerk bij je ga zien de komende tijd.
    Fijne zondag, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, olijfgroen....ook leuk voor het randjesproject. De stof is betseld, maar ik ben nog niet uit de kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gezellig blogje en gezellig sfeertje. De fauteuil ziet er heel comfortabel uit en hij is nog mooi ook. Prachtig je LE, en het zal inderdaad met Kerstmis in het vooruitzicht wel lastig worden daar iets aan te doen. Ik heb me er maar op voorbereid dat het heel lastig zal worden de komende 1,5 week om steekjes te zetten. Ik moet echt nog een quilt afmaken (die moet onder de kerstboom), maar buiten dat....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel per ongeluk is je reactie verwijderd Jolanda. Sorry!

      Verwijderen
  7. Wat een mooie stoel hij ziet er geweldig uit. Leuk dat je ook meedoet mrt de randjes je hebt mooi linnen en garen gekozen. De LE van jouw ziet er geweldig mooi uit. Morgen ga ik hem ook weer downloaden en uitprinten. Eens kijken of ik weer tijd heb om er een paar steekjes aan te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige stoel en dat je er ook nog lekker in zit is toch geweldig. Veel plezier met de randjes. Ik zie ze graag voorbij komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuke stoel... ik zag heel even lekkere chocolade-kinder-vingertjes lang komen in mijn gedachten ;-)
    Krijg steeds meer zin in dat randje... probeer dapper te blijven ...hihi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou Sis, die visioenen had ik ook hoor. Heb me er overheen gezet.

      Verwijderen
  10. mooi sfeertje en de stoel is inderdat makkelijk,veel liefs irena,voor Tim een tien,prachtige boom

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Fijn dat je een goede en ook nog mooie stoel voor je rug hebt. Leuke foto's van je kleinzoon. Handig om tegenwoordig zo filmpjes te kunnen kijken.
    Mooi hangertje en schaartje voor je vriendin. Fijne week,

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtige kleuren heb je uitgezocht voor het toekomstige randjes borduurwerk!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails