Patch to Patch Heleni

Patch to Patch Heleni

zondag 4 februari 2018

Nou nou nou....



Ben ik weer eens van plan een blogje te schrijven en
dan de hele ochtend niet
op internet kunnen komen, is op z'n zachts gezegd, irritant...
Uiteindelijk is het gelukt door allerlei kunstgrepen, hè hè eindelijk....

Al een tijdje ben ik bezig met dit leuke quiltje.
Ana's Quilt.
Dat wil zeggen, het is mijn interpretatie op Ana`s Quilt


Het origineel is met sterretjes en ik heb er ninepatch
van gemaakt


Het ziet er zo kleurrijk en fris uit, met rood en blauw


De hoekjes van het middenblok zijn nog een beetje kaal.
Ik denk dat er leuke vogeltjes wel zullen
passen


Ooh de cirkeltjes...die zijn zó leuk en zó 
makkelijk te maken met het setje
Perfect Cirkels...


Zie je de rode driehoekjes op de blauwe rand...?
Nog nooit heb ik zó "raar" gepatcht...

De blauwe rand had ik eraan genaaid maar vond het een beetje saai
Maar om nou vier randen er af te tornen...nou nee...
dat ga ik niet doen!

Dus, de driehoekjes heb ik op de blauwe rand geappliqueerd....
Raar hè...
Het is er niet minder om maar
een beetje gekke manier is het wel


De vogeltjes zijn geappliqueerd
en maakt het blok helemaal af
Een paar vogeltjes heb ik verknoeid
door meer lichte stof weg te knippen....
Het werd er zo friemelig van met de takjes en blaadjes,
dat was geen succes.
Gelukkig had ik nog meer vogeltjes en is het toch nog goed gekomen.
Trouwens, dat lapje met vogeltjes
kreeg ik van een lief iemand, leuk hè.

*********

Over een lief iemand gesproken...
Voor de Kerst heb ik een nieuw kussen voor mijn schatje
Mr.Morris gemaakt.
Een soort sloop om een kussen met een inkruipstuk.
Zijn oude kussen van flanelstof had ik ook zo gemaakt
en Morris vindt het éch geweldig
Dit kussen is van een fleecedekentje van een paar euro
en een groot binnenkussen van die
bekende Zweedse firma...


Het is wel duidelijk hoe jong deze schattebout
geworden is...
Mijn mooie oudste kleinkind en enige kleindochter
Wat was ik trots en blij toen Sam geboren werd...
en nu is ze al 16
Zelf kreeg ik prachtige jongens, 
maar een meisje in mijn gezin, voelt als heel bijzonder

*******



Alweer een jaar geleden dat ik in de
Quiltmania stond...
De tijd gaat snel!

Fijne zondag en tot een volgende keer

groetjes, Heleni

19 opmerkingen:

  1. Wat wordt je Ana's quilt toch LEUK !!
    Ik ben ook weg van je kleurgebruik, prachtig !
    Fijne week, groetjes, Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zag haar al op Fb, maar hier is het toch zeker zo leuk, om het verhaaltje bij Ana's quilt te lezen. Ik vind haar zo mooi, in haar frisse kleurtjes, en met de nine-patches. Ook zo grappig en herkenbaar om te zien, hoe inventief wij quilters kunnen zijn, zoals jij met de rand hier, echt slim! En de lieve vogeltjes horen er op.
    Groetjes van Ageeth.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je quilt is echt een plaatje!! Frisse kleuren en superleuk met je applicatie's erop.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige kleindochter, gave quilts en een leuk kussen voor een grappig hoondje! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Drie van je zegeningen op een rij. Een lieve kleindochter, Mr. Morris en het geluk van een heerlijke hobby.
    De quilt is mooi en vooral door de kleine rariteiten. Ik hou er van!
    Fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een heerlijk blogje weer..
    en die vogeltjes..prachtig ..!
    Fijne avond !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie interpretatie van deze prachtige quilt! Weer lekker bij je gelezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat wordt je Ana-quilt prachtig Heleni! En grappig zoals je vertelde hoe je de driehoekjes op de rand hebt gemaakt, moest wel een beetje lachen, want zoiets zou ik dus ook wel verzinnen ;-)
    Ach, moet je Mr.Morris toch zien liggen, prinsheerlijk!
    Ja, je kleindochter is een beauty.
    Fijne week en bedankt voor je feeback

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een beeldige quilt, zulke mooie kleuren gebruik je. En gefeliciteerd met de kleindochter, kan me voorstellen dat je trots bent (en wat vliegt de tijd, he). Knuffeltje voor Mr. Morris..aaahhhh... zo lief!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Piep
    Wat wordt je Ana quilt mooi meid!
    prachtig!
    Knuf

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Met patchen is er bijna altijd een mouw aan te passen hè?!
    Leuk die driehoekjes in de rand,staat goed. Mooi is de Ana`s quilt zo, ik hou altijd wel van een beetje eigen inbreng.
    Groetjes Sylvia.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. De Ana quilt is prachtig Heleni, wat een mooie stofjes heb je ook hiervoor weer gebruikt. Vind het kussen voor Mr. Morris een heel goed idee want ons teckeltje wil ook altijd heel graag ergens tussen kruipen. En nog van harte gefeliciteerd met je kleindochter, 16 jaar...zo'n mooie leeftijd.
    Fijne dag, groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. De quilt is prachtig. Mooie kleuren ik houd daar van. Proficiat met de verjaardag van jou kleindochter. En leuk om weer een blogje van jou te lezen.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig je Ana quilt ! Nine patches staan er erg goed en lief bij :o))
    Nog gefeliciteerd met je kleindochter !

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik zie dat ik nog niet gereageerd heb op deze prachtige quilt van jou. Ik denk dat, als je veel weet over patchen en kleurkeuze en patronen maken , het moeilijker voor je is om helemaal tevreden te zijn, dan voor iemand die klakkeloos het patroon volgt en die dat niet heeft, wat jij als ervaren quiltster en lesgeefster wel hebt. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Je eigen interpretatie is erg mooi en ook dat je de driehoekjes hebt over geappliqueert. Nog een fijne dag en groetjes van Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Een quiltje om direct verliefd op te worden. Je werk is als altijd om van te smullen!
    Zwaai van Mar

    BeantwoordenVerwijderen
  17. شركة المثالية توفر علي ربة المنزل عناء التنظيف، والمواظبة علية بإستمرار، خصوصا وأن ربة المنزل الآن يكون عليها مهام كثيرة شاقة ولا يكون لديها مساحة من الوقت للقيام بمهام
    Uplay365
    VSCR888

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails