Patch to Patch Heleni

Patch to Patch Heleni

woensdag 26 juni 2013

Handwerkdag bij "Smedekinck"












Vrijdag 15 juni was er een handwerkdag in ons dorp bij boerderij "Smedekinck".
Omdat ik er zelf niet zo gek op ben om aan dit soort evenementen mee te doen, kon ik het deze keer niet weigeren. Manlief zit in het bestuur van de Stichting Erfgoed en iemand kwam mij persoonlijk vragen om mee te doen. Dan zeg je toch, oké ik kom.
En léúk dat 't was.........en wat een belangstelling was er voor allerlei soorten handwerk.
Hier geef ik een mevrouw tekst en uitleg over The English Basket.
























Dit zijn twee ruimtes van de vier waar de handwerkers zaten. Er deden 90... mensen aan mee.
Van quilters tot spinners, van breisters tot kantklossers tot vilters. Bedenk 't maar, ze deden allemaal mee. Zelfs een oma met kleindochter. Oma haakte en kleindochter punnikte.












Ik ben geen spinner maar wat vind ik dit interessant zeg. Ja ik spin soms van plezier, maar dat is weer heel wat anders........
Moet je kijken wat een mooie kleuren....












Nou, deze meisjes spinnen letterlijk en figuurlijk.....












Wij waren met 6 quilters en 2 daarvan zijn mijn quiltvriendinnen.












Oh, en dit ziet er ook zo leuk uit. Dit wordt een applicatiequilt van vilt. Op de foto is 't niet zo goed te zien maar het wordt zó mooi met de hand gefestonneerd. Echt prachtig.












Dit zijn 2 van mijn quiltvriendinnen. Janny heeft er duidelijk geen zin meer in. Het was bijna sluitingstijd. Maartje en ik zijn niet te stoppen, lijkt 't wel.......

By the way, het vestje wat ik aan heb is al wel tien jaar oud. Gemaakt van batikstoffen in crazy. Eerst een grote lap gemaakt en geknipt volgens een patroon. Hele dunne vulling er in en gevoerd met gewone voeringstof.












Dit is boerderij "Smedekinck".
Met een prachtig aangelegde tuin en een kruidentuin. Er is een museum met prachtige kamers en altijd een tentoonstelling van verschillende werken op allerlei gebied. En het wordt allemaal door vrijwilligers gerund.

23 opmerkingen:

  1. Wat een drukte van belang. Zo te zien toch heel gezellig en er zullen mooie dingen te zien zijn geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een gezellige bedoening daar, had best even een kijkje willen nemen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat zag er gezellig uit...misschien toch voor herhaling vatbaar?
    Groetjes Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een gezellige, drukke dag, enig om zoveel mensen aan het handwerken te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat leuk en wat wordt er dus nog veel gehandwerkt door de generaties heen!!
    vier van die grote ruimtes helemaal vol handwerkende mensen: grandioos!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een geweldig verhaal heb met plezier gelezen!
    fijne dag,
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk en wat ziet het er gezellig uit !!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. nou dat ziet er erg gezellig uit...
    leuke foto ook van de rij spinsters..;0)
    Het was vast een erg leuke dag...
    Heb je nog iemand aan kunnensteken met het patch virus???

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk en wat ziet het er allemaal gezellig uit en zo verzorgd! Prachtig die boerderij, zal hem in mijn agenda zetten bij de dingen die ik graag wil zien! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een gezellige drukte zeg!! Wat zie je op zo'n dag altijd weer een hoop mooie dingen hé?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk zoveel mensen met een leuke hobby. Echt genieten!
    Groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  12. De tuin ziet eruit als een oase van rust met al die bedrijvigheid binnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat ziet er gezellig en leuk uit. Het is ook een prachtige locatie. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zo zie je maar af en toe toch maar mee doen! Leuk die foto met die soonsters op een rijtje.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat zul je genoten hebben....lijkt mij, maar wat een gekakel, hihi, met al die handwerkende dames. Bedankt voor het showen... En wat een mooie lokatie trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat leuk zo'n evenement ! En wat fantastisch dat er dan zoveel belangstelling is. Petje af voor de organisatie hoor . En die spinsters op een rijtje dat is echt een bijzonder plaatje.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Jaaa, ik zie het Heleni, wat leuk he, de spinnende meisjes, allemaal een beetje grijs haar.....Leuk! Die hele locatie lijkt me erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een drukte en wat leuk dat er zoveel belangstelling was. Erg leuk ook dat er mensen met verschillende technieken bezig waren. Het zal zeker erg gezellig zijn geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Fijn dat je toch was uitgenodigd en ben gegaan :-):-)
    Onverwachts iets luks en moois en nog quilten ook !

    Mooie tuin bij de boerderij:-)
    Groetjes,
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  20. dat ziet er allemaal even gezellig uit !!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Toch wel fijn dat je dit hebt meegemaakt. Het zal heel gezellig geweest zijn! Zo'n leuke boerderij.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dat zal vast en zeker een heerlijke dag geweest zijn,fijn dat ik er een beetje bij kon zijn door de mooie Fotos die je laat zien,
    groetjes Berbel

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hallo Heleni,
    Je hebt een prachtige English Basket gemaakt. Kun/wil je mij vertellen waar ik het patoon of boek kan krijgen?
    Groet, Harma
    harmadegraaf@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails